1/5

Dúo 2013

 

 

Shows in an intimate setting two people, which, are immersed in situations close to the unreal, they share the same space but do not fit the reality.

 

In the images sometimes one looks to the other and vice versa and are not found, one of them seeks a way out and the other resigned, while everything else, the elements of the scene are static, dispassionate and empty.

 

Despite being together, each of the characters feel in a different reality, in an eerie solitude. We can see the spaces occupied by these lightly animated people (but in her case, the remains practically immobile) but lack of breath of life, and plunged into a violent, a dream of what inhabitado paralysis.

 

She seeks a light, trying to live something new, go to the light while living in a limbo of cold and dry melancholy. That one is rocking, there is another still.

 

Realistic but with a touch of irony, with pent-up emotions in which to reflect.

 

There is an element that appears in all the pictures, a camera (BROWNIE 1934), which represents the only element of relationship between them that replaces the look between the two.

 

(Thanks: Debora & Adam & Marta)

 

 

 

 

Muestra en un entorno intimo a dos personas, las cuales, se ven inmersas en situaciones cercanas a lo irreal, comparten el mismo espacio pero no encajan en la misma realidad.



En las imágenes a veces uno busca al otro y viceversa y no se encuentran, uno de los dos busca una salida y el otro se resigna, mientras todo lo demás, los elementos de la escena, resultan estáticos, desapasionados y vacíos.



A pesar de estar juntos, cada uno de los personajes se siente en una realidad diferente, en una soledad inquietante. Podemos ver los espacios ocupados por esas personas ligeramente animadas (mas en el caso de ella, el permanece prácticamente inmóvil) pero faltas de aliento de vida, como sumidas en una parálisis violenta, un sueño de lo inhabitado.



Ella busca una luz, intenta vivir algo nuevo, ir hacia la luz mientras el vive en un limbo de melancolía fría y seca . Ahí hay uno meciéndose, ahí hay otro inmóvil.



Realista pero con un toque de ironía, con emociones contenidas en las que reflexionar.



Hay un elemento que aparece en todas los retratos, una cámara fotográfica ( BROWNIE 1934), que representa el único elemento de relación que hay entre ellos que sustituye a la mirada entre los dos.



(Agradecimientos: Debora & Adam & Marta)

 

 

 

 

 

 

@ 2019 Marcos Clavero Llorente. 

 

ALL RIGHTS RESERVED, NO PART OF THESE PHOTOGRAPHS MAY BE REPRODUCED, STORED OR TRANSMITTED IN ANY FORM OR BY ANY MEANS, ELECTRONIC, MECHANICAL PHOTO-COPYING OR OTHER-WISE WITHOUT PRIOR PERMISSION IN WRITING FROM THE COPYRIGHT OWNER.

  • Facebook Black Round
  • Instagram Black Round
  • Twitter Black Round