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Globalización 2015

 

 

 

This project focuses on the relationship between the flags (States, countries...) and money (power). Some images are dramatized the most to corelate with the deception created in society.

 

It aims to reflect the relationship of subordination of countries against power. As power is independent, it dominates the others through a deception built to maintain systemic stability.

 

The power uses big countries as the axis of its domain, and those in turn dominate smaller ones (on a scale of power, not size), where objects like the carrot and the flags are used as simile of this domination.

 

The characters portraying the countries have their face covered by flags manufactured and imaginary, as they choke other countries with them. They come from a combination of shapes and colors: the first based on a mixture of rich countries, the second based on a mixture of so-called emerging countries, and the last; a mixture of poor countries.

 

The resulting photographic work: a cyclic fragmented mural. It should be exposed in a cylindrical shape on a rotating basis to form a prayer wheel or sentences: the mandala of capitalism.

 

 

 

 

 

Este proyecto, se centra en la relación entre las banderas (estados, países…) y el dinero (poder). Con unas imágenes teatralizadas al máximo para coordinar con el engaño creado en la sociedad.

 

Pretende reflejar la relación de supeditación de los países frente al poder. Como éste último es independiente, está por encima y domina a los otros mediante un engaño construido para mantener una estabilidad sistémica. 

 

El poder utiliza a los países grandes como eje de su dominio, que a su vez dominan a países mas pequeños (en una escala de poder no de tamaño), donde los objetos de la zanahoria y las banderas son utilizado como símil de esta dominación.

 

Los personajes de los países tienen la cara tapada por banderas manufacturadas e imaginarias, así como ahogan con las mismas a otros países. Proceden de una combinación de formas y colores: la primera basada en una mezcla de los países ricos, la segunda basada en una mezcla de los países llamados emergentes y la última; una mezcla de los países más pobres. 

 

La obra resultante fotográfica: un mural fragmentado cíclico. Debe ser expuesto en forma cilíndrica sobre una base giratoria formando una rueda de plegaria u oraciones: el mandala del capitalismo.

 

 

 

 

 

@ 2019 Marcos Clavero Llorente. 

 

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