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Cierre la puerta por favor 2015 

 

Metaphorical project inspired by the feelings of the first weeks in the south of Duisburg; a project that treats the disconnection with the space, the disconnection with the verbal and gestual language. As in the first days pass, getting to know the space, the streets, step by step (without the utilisation of localization technology) Using our memory, like these new images are the ones the brain stores, blurred and dark by means of which we try to situate ourselves in a new strange and different space.

 

 

 

Begin anew.

 

Begin anew in a new country.

 

Begin anew in a new country in a small city.

 

Begin anew in a new country in a small city with very different habits.

 

Begin anew in a new country in a small city with very different habits and some people that look at you oddly.

 

Begin anew in a new country in a small city with very different habits and some people that look at you oddly which speak a language that you do not understand.

 

Begin anew in a new country in a small city with very different habits and some people that look at you oddly which speak a language that you do not understand and find common spaces that for you are so odd.

 

Begin anew in a new country in a small city with very different habits and some people that look at you oddly which speak a language that you do not understand and find common spaces that for you are so odd and keep creating.

 

 

 

 

 

The history of tens of thousands of youngsters that being forced to leave, and all they find is the new, the unexplored, a history of an exile. And almost all begin from below, from the basement of a new society. 

 

A shady route, a metaphor of the isolation produced by emigration. 

 

By means of some impressions in a small size, and a dim light, we create the disconnection of the viewer with the surroundings, his approach to the work to appreciate it, and cause this same disconnection that the images show. Get the viewer into this world of intriguing and dark feelings. 

 

 

 

 

 

 

Proyecto metafórico realizado con las sensaciones de las primeras semanas en el sur de Duisburg; un proyecto que trata la desconexión con el espacio, la desconexión con el lenguaje verbal y gestual. Como en los primeros días se va conociendo el espacio de calle a calle, de palmo a palmo (sin la utilización de tecnología para ubicarse) solo con el recuerdo y la memoria, como esas nuevas imágenes se almacenan, borrosas y oscuras mediante las cuales intentamos situarnos en un nuevo espacio diferente y extraño.

 

 

 

 

Empezar de cero.

 

Empezar de cero en un nuevo país.

 

Empezar de cero en un nuevo país en una ciudad pequeña.

 

Empezar de cero en un nuevo país en una ciudad pequeña con unas costumbres muy diferentes.

 

Empezar de cero en un nuevo país en una ciudad pequeña con unas costumbres muy diferentes y unas gentes que te miran extraño.

 

Empezar de cero en un nuevo país en una ciudad pequeña con unas costumbres muy diferentes y unas gentes que te miran extraño las cuales hablan una lengua que no entiendes.

 

Empezar de cero en un nuevo país en una ciudad pequeña con unas costumbres muy diferentes y unas gentes que te miran extraño las cuales hablan una lengua que no entiendes y encontrar espacios comunes que para ti son tan extraños.

 

Empezar de cero en un nuevo país en una ciudad pequeña con unas costumbres muy diferentes y unas gentes que te miran extraño las cuales hablan una lengua que no entiendes y encontrar espacios comunes que para ti son tan extraños y seguir creando.

 

 

 

 

 

La historia de decenas de miles de jóvenes que se ven forzados a irse y que todo lo que encuentran es nuevo, la historia de un exilio. Y que casi todos empiezan desde abajo, desde los sótanos de una nueva sociedad. 

 

Un recorrido sombrío, una metáfora del aislamiento que se produce al emigrar. 

 

 

Mediante unas impresiones en un tamaño pequeño y una luz ambiente tenue, se busca crear la desconexión del espectador con el entorno, su acercamiento a la obra para apreciarla y provocar esa misma desconexión que muestran las imágenes. Introducir al espectador en ese mundo de sensaciones intrigantes y oscuras. 

 

 

 

@ 2019 Marcos Clavero Llorente. 

 

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